Wednesday, February 12, 2014

Cebu, philipines 7-10/2/2014

Hai salam semua... Happy working days

Actually dah lama xhupdate blog ni so tgk da bersawang2 ni br la sebok nak lap mop dan cuci blog ni kasi bersih.. Hehehe...

First entry nk update pasal holiday .. Ekceli br je balik dari Cebu philipines dengan menaiki kenderaan Pak Tony (airasia) now everyone can fly, semurah RM 122 return dpt la terbg ke sana...  Fly selama 3 jam 30 min mmg agak memenatkan dan patah pinggang uols.. Kalo nk terbang jauh ambik la Seat panas ( Hot Seat)..macam aku ni sume nak murah yg pntg sampai je.. Insurans , meals , lunggange mmg aku xambik pon da kata backpackers mmg bajet la jnji sampai.. Tu konsep aku hihihihi...

So sampai sana should b g Island memandgkan plan A takjadi plan B terus ke cebu City jer tapi sempat la jalan2 ke mactan island jer... 

Agak2 korang apa yg best ke cebu ni.?? Memandangkan first time aku g sini sempat la google dan dapat g most place must visit seperti fort san Pedro, Manggelan cross, the independencia place, church and the best shopping kat SM city mall is the 3rd biggers shopping Mall... Huhuhuu siap ade sales masa aku g tu sah2 la aku rembat sehelai dua t-shirts heheheh...

So uols layan la pic yg sempat aku snap.. So tips dr aku klo nk g Cebu:

- book hotel online lg murah
- bykkan baca tripadvisor as ur guide
- kalo korg nk jimat travel nek jeepney lagi murah dari taxi
- Map wajib bawak
- pakai topi dan payung sbb cuaca agak panas huhuu abes gelap kulit iols

- bawak la sunblock dan rayban yee klo dak silau mata uols

- Terminal fee adalah P550 so itu wajib korang reserved before balik sbb diorg only accept usd and peso only.. Aku bg MYR xnak eh hampeh!!!

- security tip top sebab semua kedai ada security termasuk 7e ko rasa Malaysia ptt kna bt mcm tu..

## kos semua yg aku bawa adalah 5500 peso = RM 418 sahja amat berbaloi
kannn??!

*** selamat melancong***












No comments: