Saturday, January 31, 2015

Bekpek ke Kota Singa - Final





Sambungan dari part 3


Part 4: 2nd Day : misi ke Vivo City..

Ok aku kna tinggal bus bodoh punya bus. Ok hupdate balik belog nie.. Ok bus da sampai yeahhhh... Sekarang lepas imigresen nak balik Malaysia rindu sgt cewahhh mcm la jauh kann... Ok2 sambung cerita hari ke2. 

Tidor tak nyenyak kejap2 jaga maybe perubahan tempat kot dan first time tido dorm. Ok siap2 mndi terus check out dapat balik $20 yeahhh bole shopping. Hati dah berbunga bunga. Makan dulu sebab breakfast include ye rugi tak makan tapi biasalah roti bakar dan cereal jer. Tu dah ckup utk aku yg tgh diet katanyaaaa walhal lapaq nasiiiik.

Terus g Little India Mrt ambik tiket ke Harbourfront kerana Vivo city terkenal shopping centre terbesar dan vivo city jugak lah tempat nak naik monorel pergi sentosa resort/island /uss. Aku takpergi pon uss sebab dah pernah pergi. Sampai Harbourfront terus g vivo nak tgkap gambar dekat pokok X'mas unfortunately, diorg baru nak pasang huahuahuaa.. Tapi dapat jugak la bergambar ala2 X'mas tak jadi. 


Time for shopingggg.. Memandangkan aku hanya ade baki $20 dari deposit hostel, so aku nak soping apa eh? Tempat favourite cotton on ade sale tapi sume tak cantik. Proceed ke topman konon2 dapat la beli kasut mcm aku pakai sekarang ni murah je $19 tp hampa.. Kat KL pon xdapat harga tue uols.. Jalan-jalan and jalan tetiba ternampak H&M ohmaigod ade byk tulisan merah SALEeeee.. Apa lagi terus masuk ni memang favourite aku jugak nampak sweater murah $20 tapi bila pikir sweater da banyak so cari benda lain apa ye bajet $20.. Ko rasa apa dapat?? Jeng..jeng.... Aku dapat beli seluar jeans skinny $20 ok. Wahhhh hebat x saiz 28 tp stretchable. Ok deal byr dan take MRT back to Little India.

Misi untuk beli tiket express bus go to JB. Semalam da nampak kaunter ticket bus direct terus JB so anda xperlulah naik MRT ke Kranji and take bus sebab harga lebih kurang dan bus express lagi murah ok hanya $3 sampai terus larkin terminal. As usual sampai imigresen cop pasport semua dan kejar bus balik, tiba di Larkin Terminal tepat pukul 2pm. Call HB datang ambik lepak JB semalam.

HB msg suruh tgu di Larkin Terminal, sampai je trrus g Makan cari nasikkkk kerana kelaparan teramat ko. Ni baru sehari tak jumpa nasik kalo seminggu mau mati kelaparan. Hahahahah... Ok setel makan, kenyang terus g JPO misi cuci mata sahaja sebab duit da abes... 

13/12/2014: Back to KL

Flight Firefly retimed 1.40pm. Biasalah ni sepatutnya pukul 2pm tapi di awalkan. Ok aku pon da tak sabar balik ke rumah.. Tepat 2.45pm flight selamat mendarat ke Lapangan Terbang Subang... Yeahhhh i'm coming home... 

Sekian perjalanan ku merentas dua negara berbekal $32 ok bai.....

#backpackers #solotravel












No comments: