Saturday, January 31, 2015

Bekpek ke Kota Singa - Part 2


Part 2... Senai airport @ 11.00am


Flighy selamat tiba di Lapangan Anatarabangsa Senai jam 11.00pg. Sampai sahaja kuar dari airport aku jadi benggong sbb patut de bus utk ke larkin or JB tapi hampeh... What should i do??? Ok fine duduk termenung seketika sambil layan lagu mp3. Kecewa. Tepat pukul 12.pm dtg satu bus hati aku dah berbunga2 mcm lagu Misha Omar, Bunga-bunga cinta. Impian ke Kota Singa makin hampir but bus ini hanya pergi ke JB CIQ. Oh shitt...

Kata driver tu bus ke larkin susah dapat so aku dgn tenang naiklah bus causewaylink dari senai airport- JB CIQ RM8.00 lebih kurang 40min. Dlm bus tu aku duduk sebelah mamat cina aku pikir mesti orang Singapore nak balik so bole aku follow. "Hello, may i ask u? Is it this bus going to CIQ JB. He said Yes. Dalam hati da rasa syukur. Are you going to singapore? He said Yes. May i follow u? Yes of course. Alhamdulillah..

Mamat ni dari Kuching org Malaysia bekerja di sana. Muka sah2 cina cam singapore. So after sampai CIQ selesai segala imigresen Malaysia. Trun bawah naik bus Causewaylink Cw1 untk ke MRT kranji. Kat Singapore ni MRT dia mmg excellent tak mcm KTM lembab cam siput. Wahh tak sedar diri langsung ko haziz. Ko tu asal Mana???? Ok fine. Mrt kat sini mcm LRT kat KL sungguh effisien..,

Perjalanan ke Imigresen Singapore memang jammed bangat. Ngak tau sik ngapain.. Tetiba je tukar slang indon dah kenapa hahahah... Selepas isi kad arrival dan pasport , customs singapore settle trun bawah ko cari balik bus yg ko naik td kaler kuning dan dia tulis CW1. So td tiket yg first ko beli jgn buang sbb bila tunjuk balik naik free tambangnya RM 1.50/SGD 1.50. Ko rasa nak byr pakai yg mana satu?? Sah2 RM lebih untung ok tapi aku xde syiling 50sen aku masukkn 2.00 dan xde baki harammmmmmm... Ok niat sedekah la...


Mcm mana nak tau ko turun tu MRT Kranji mana tau ko tetiba da sampai USS pulak.. Aku tgk ramai turun aku pon follow sekali laa sah2 tepi station tu tulis MRT Kranji. Ok dah setel beli tiket nak g hostel yang aku dah book di Footprint Hostel jalan Little India so tambang MRT hanya 2.60 SGD okeyyy bukan RM. After this semua rujuk pada SGD... Perjalanan mengambil masa sejam sebab anda kena tukar train di Dhobi Ghaut sebab nak g Little India line kaler purple. Yang aku naik sekarang ni line Merah.. Ok sempat tdo jap capekkkk.....




To be continue...

No comments: