Monday, August 8, 2011

Saya Segak Berbaju Melayu




Assalamualaikum...Salam 1 Malaysia...


Selepas aku join contest HAKIM & HAIRIE...so teringin pulak nak join this contest...apa yang menyebabkan aku nak join adalah aku penah menang contest sebelum ini..so nak cuba nasib la...Mana tau kalo menang kan rezeki raya namanya.....
So korang - korang semua..jangan duk baca je jom ramai - ramai kita join contest ni...sila KLIK SINI



Sini aku nak tunjuk kepada korang - korang semua baju Melayu yang aku reka,design dan kaler yang penah aku pakai sepanjang raya..mana la tau kalo korang ni masih buntu, tiada idea nak wat theme apa? atau color pe..so sini ada panduan & contoh...selamat cuci mata..  ^_^


 
Ni baju mula - mula aku tempah tahun 2008
TEMA : SONGKET
COLOR: MERUN
KAIN: SONGKET PAKISTAN
( Macam nak g nikah kan?? hehehe)



Ni pulak tahun 2008/2009

TEMA: GLAMER ABES
COLOR: PURPLE 2K
KAIN: SATIN
(di apit oleh wanita-wanita cantek di opis la MTD)
**napa plak tag nama aku tu senget*spoiled
**masa ni aku first time keje setelah abes stdy so kat finance dept ni akulah palimg muda dan HOT**


ni pulak pic tahun 2009

TEMA : NATURAL
COLOR: HIJAU EPAL
KAIN:SATIN

**Ni time open house raya tahun 2009 di opis PKD with my friend FAIZUL...
**look so good right?? aku suka baju ni sebab tak perlu beli butang baju sebab aku tempah da siap dgn butang..
**dapat ilham nak wat design macam ni sebab tgk baju artis yg glam2 abes..so aku pon taknak mengalah jugak :)


this time tahun 2010

TEMA: ALA2 BOLLYWOOD
COLOR: BIRU MUDA
KAIN: SARI INDIA

**masa ni aku nak cuba plak kain yang lain dr yang lain iaitu SARI dr INDIA..bayangkan kain sari boleh buat baju melayu?
**cantik kan..hari jumaat aku akan memakai baju melayu ke opis..




TAHUN 2011????
TEMA:
COLOR:
KAIN:










**Nak tahu apa baju raya aku tahun ni..jangan lupe tunggu raya nanti..
**Kat kedai lagi tak siap..harap2 sempat la siap sebelum raya...






p/s: so korang sume da dapat ilham nak buat baju raya?

**baju melayu adalah warisan kita,oleh itu sentiasa lah memakainya..



SEGAK KAN AKU BERBAJU MELAYU.....^_^

2 comments:

Hizami Li said...

good luck ye! hehe.

Budak Lelaki Sebelah Pintu

Zul fattah said...

haha..gud luck k..
saya pun join jugak.. huhu..

http://zulfattah.blogspot.com/