Monday, May 23, 2011

Medan Part -1

Salam readers,....

Waduh2 ngomong - ngomong pekabar semua?? (tetibe tertukar slang )..mgu lepas aku dgn kwan2 sume g Medan, Indonesia untuk berlibur....yahoooo...percutian 3hari 2 mlm dengan bajet Sejuta Rupiah ok bukan RM = RM360.00, dengan menaiki penerbangan tambang murah AIRASIA dengan kadar tambang RM25 sahaja aku sudah berlepas ke Medan. percayakah anda dengan rm25 anda mampu ke Medan?. itulah dia tagline airasia "everyone can fly"..tu harga aku da book selama 6 bulan.hahahaha....

Perjalanan memakan masa selama 45min sahaja dr KL - MEDAN, perjalanan aku memang mengujakan first time g MEDAN, walaupun sebelum ni aku penah ke JAKARTA & BANDUNG...sampai sahaja di POLONIA INTERNATIONAL AIRPORT,Medan kira kira 8.30pg waktu indonesia, terus call Pak supir tp haram xdapat masuk voice mail, sementra menanti ramai la pemandu2 taksi offer dan keadaan menjadi semakin rumit apalg pak supir tak dapat dihubungi...Last2 setelah deal dgn pemandu airport kitorang pun dapat pemandu yang ok dan rege pun berpatutan sebab aku mmg bajet sejuta je tu holiday ni..maklumla g tgh bulan tak ke giler namamya..

Suasana yg macet (sesak) memamg menyesakkan lg pemndangan Kota Medan kalah lg KL..huhuu..mmg stress kalo drive kat sini..perjalanan aku menuju ke PARAPAT selama 6 jam dr kota medan....pelbagai halangan dan pengalaman sepanjang perjalanan menuju Lake Toba...kerana disana adalah tempat wajib untuk di lawati....


Apa yg menarik? tgu part -2 ..hehehe....nak wat filing audit nak dtg..mati aku!!

sambil2 tu korang tgk la picture yg sempat aku snap....

 air pancut Medan..

 Hotel paling mahal di parapat but nice view...

lake toba

 pulau samosir

view from flight before arrive

suhu yang dingin

 Istana Maimum

parapat

p/s: Nak ole2 dr Medan? 5 terawal sahaja sila email ur name & address to haziz_86@yahoo.com

5 comments:

nuriz said...

mak..jeles tak dapat pegi..huhu pe nak bt tak de rezeki...survenior tuk mak ade x?

Anonymous said...

oh g travel lngsung tak ajak ek.....huhuhuhuhuhu

Anonymous said...

Mane ole2 untuk kawan lama ni........he3

prince_86 said...

sape nak ole2...cik nyz sila kirim ur adress nnt i post yea....

Anonymous said...

ok..nnt CikNyz sent mail ziz ek..